منوعات

مؤسسا مهرجان الجونة يعلقان على حريق ” الجونة :” نجيب ساويرس : لم أقلق ولو للحظة معرفش ليه .. والي يجي في الريش بقشيش

وليد محمد
قال نجيب ساويرس أن حريق مهرجان الجونة الذي شب بالامس كان دافعاً ولم يكن معوقاً لعقد المهرجان في موعده قائلاً : ” ماقلقتش ولو للحظة مش عارف ليه ؟! “.
تابع في لقاء مع الاعلامية لميس الحديدي على هامش فعاليات الدورة الخامسة الماذعة على شاشة ” ON”قائلاً : ” أهم حاجة عندي لما قالولي فيه حريقة سألت فيه حد إتحرق حد تعبان حد جراله حاجة ؟! قالولي لا قلت خلاص الي يجي في الريش بقشيش .
وعلق مؤسس مهرجان الجونة المهندس سميح ساويرس على حريق المهرجان الذي شب قبيل بدايات فعاليات المؤتمر بساعات مازحاً : كنت قلقان وزعلان على قميصي الي إتحرق كان ” جديد لانج ” وإتحرق .. جت حاجه فيه أتحرق”
تابع في لقاء مع الاعلامية لميس الحديدي على هامش فعاليات الدورة الخامسة الماذعة على شاشة ” ON” قائلاً : ” فيه 2000 مهندس وعامل في مدينة الجونة موجودين كل يوم شغالين بالقهم عشر سنوات بيبنوا فيها فما فكرتش الي حصل أن مايقرب من ألفي عامل ومهندس سابوا الي في إيديهم وجم عشان يخلصوا المشكلة وشالوا ” السقالاات ” الي في المباني وجابوها فوراً عشان يخلصوا أثر الحريق ”
أتم : إحساس الامان جالنا من وجود الناس دي لما قالولنا خلال 24 ساعة هتكون كل حاجة خلصت وده الي طمني أنا وهنجيب وقلنا خلاص الحمد لله “

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى